zaterdag 10 oktober 2015

Het koffiezetapparaat

Al maanden staat hij in mijn keuken. Het senseo-apparaat van mijn schoonouders. We hebben hem te leen. Ons vorige koffiezetapparaat heeft het van het voorjaar begeven en ter overbrugging had mijn schoonmoeder er wel eentje voor ons. Prima, probleem in elk geval tijdelijk opgelost.


Mijn lief vroeg onmiddellijk wanneer we dan gingen kijken voor een nieuwe. Mijn reactie: geen idee! Ik wist niet eens wat ik wilde! De weken gingen voorbij en lief opperde zo af en toe eens iets. Maar mijn hoofd wilde er niet aan. Ik werd er zelfs kriegel van. Dat gezanik over dat koffiezetapparaat. Dom en onzinnig in mijn wereld. De weken werden maanden. Wat scheelde was de dat mijn schoonmoeder het senseo-apparaat niet nodig had en dat mijn lief het liet rusten.

Tot vanmiddag! Ineens besloot ik dat we en nieuw koffiezetapparaat moesten gaan kopen. En dat moeten kun je letterlijk nemen. Dat moet dan echt nu! Alsof er ineens iets klikte in mijn hoofd. Nu had lief andere plannen voor vanmiddag. En dan is het voor mij moeilijk om aan te even dat ik eigenlijk iets anders wil. Toch weet ik ook dat als ik dat niet doe ik daar alleen maar onrustig van zou worden in dit geval. Dus toch maar gevraagd of hij mee wilde gaan.

Nu kent mijn lief mij al een hele tijd. En hij weet dat als ik om zoiets vraag hij beter al zijn plannen aan de kant kan zetten en mee kan gaan. Waarom? Omdat als hij niet meegaat en op een ander moment oppert om voor een koffiezetapparaat te gaan kijken, ik aan alle kanten in het verweer schiet. Dan is het gewoon nee! Waarom? Geen idee. Ik weet alleen dat er vanmiddag ruimte en tijd in mijn hoofd was. De klik was er en dan moet ik daar echt gebruik van maken.

Het kiezen is dan een hele toer op zich. Er is voor mij veel te veel keuze. Gelukkig had lief na wat informatie te hebben ingewonnen wel een duidelijke voorkeur en duidelijke argumenten voor een bepaald type. Ik hoefde alleen maar aan te geven welke ik het mooist vond. Door zijn argumenten en voorkeur was het voor mij ook makkelijker om te bepalen of ik het daar mee eens kon zijn.

Inmiddels staat er een nieuw koffiezetapparaat. Na maanden....... En of hij goede koffie zet? Ik heb geen idee. Eerst puzzelen dat er iets nieuws in huis is. Hoe lang het duurt voor ik hem ga gebruiken? De tijd zal het leren maar het zal vast sneller gaan dan de tijd die er overheen ging voor we een nieuw apparaat kochten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten